Saturday, September 5, 2009

VSS

Ok inilah story nya....

2 minggu sebelum diumumkan sudah kedengaran rumours mengenai VSS, even my informer pun tak dapat mengesahkan dengan pasti masa tu..Tp aku dapat pengesahan from my boss and off course kena tutup mulut sehingga pengumuman rasmi di keluarkan.

VSS di buka selama dua minggu sahaja closed on 20/8 and sapa yang berjaya akan kerja sampai 28/8. Terlalu pantas dan mengejutkan and paling mengejutkan ialah 50% of my dept ambik and my boss release everybody. Aku telah diminta untuk tidak apply...tapi sebenarnya masa tu aku masih 50-50. Seperti biasalah janji2 manismu tu memang ada and kita tunggu dan lihat sahaja nanti.

Minggu pertama selepas kehilangan kawan2 kami tak sempat nak bersedih kerana kerja aku (kalau takder VSS pun memang tak boleh lelap malam kalau difikirkan...)yang berlambak, jerit sana jerit sini, marah orang over the phone and yang terbaru boss aku selalu terjerit panggil aku so sekarang aku dah pandai jerit balik supaya jangan kacau aku nak buat kerja.

One thing about my new boss, walaupun agak aggressive tapi atleast bila dia jerit aku boleh jerit balik. Yesterday ada budak service management mengadu pada boss dia sebab aku takleh commit date untuk SDH delivery and boss dia suruh cakap sendiri ngan boss aku. Boss aku plak memandai commit(without checking) of which aku marah dia and told him that aku tak suka dia interfere. Let me do my job.

A day before that takleh tidur malam memikirkan aku punya kerja tak settle, satu tender berniali jutaan belum habis evaluation and next week plak aku kena cuti...anak nak exam. Alangkah baiknya kalau ambik VSS dok rumah saja kan???? Tapi rasanya aku belum bersedia untuk duduk rumah saja. VSS ni bukan rezeki aku.. Kalau apply pun kena reject jugakk, jadi terima sajalah..

Akan datang...story yang lagi menarik...Ada orang kena tutup rezeki...

3 comments:

IKHWANI said...

VSS or no, rezeki di tangan Allah, kita buatlah setakat yang termampu..lepas tu tawakkal dan doa..tengok kekgi kalau janji manis tidak ditunaikan demand ler..

Eramli said...

Betul tu Wani, rezeki di tangan Allah..kita cuma dapat berusaha.The only reason Era stay pun I like the challenges. Kalau ikut anak2 dah bising suruh dok rumah..

aduskirana said...

kompeni aku ni takdok plak nak offer vss kat staff IT. aku menunggu nih...