Monday, June 22, 2009

Happy Birthday Aliessa

Seperti biasa saturday was a Bz day coz kena hantar anak2 ke kelas tuition and kelas Piano. Sebelum tu called up my neighbour's tanyakan bekalan dapur...still cukup ( My fren pergi umrah- tinggal anak, bibik n opah saja di rumah).

After hantar anak terus tercegat kat depan pintu..kiranya hari tu aku first customer yang masuk Giant..tengah nak bayar tetiba hujan turun dengan lebat sekali (Aku kat dalam Giant tu boleh dengar..betapa lebatnya). Aduss..haru udahlah lambat nak fetch anak dr kelas..last2 aku call hubby suruh gi ambik since aku dah stranded kat situ..

Balik dari Giant terus bancuh Chocolate moist cake..memandangkan aku punya oven cute and acuan yang aku nak pakai tinggi so aku steam saja. Sambil2 masak untuk makan tengahari. Dalam pukul 3 petang lak bake sebijik lagi kek Span untuk buat base. Aku rasa memang aku punya oven tak sesuai untuk kek span, coz everytime aku buat tak menjadi eventhough beli spongemix. Dan untuk menambahkan disaster tengah bakar tetiba blackout. Keknya msak cuma tak naik seperti yang sepatutnya. (Azam baru untuk dapatkan oven yang lagi canggih).

Pukul5 petang pergi melawat kawan bersalin anak kembar di HUKM..comel2 sungguh anak2nya, masa nak balik tu terserempak ngan Sh. Amani and Fatimah Abu Bakar, mungkin menunggu Sh. Aleya bersalin kat situ kot.

Malamnya bermulalah operasi menghias kek..

4 comments:

zarin said...

cantiknya cake. Anyway Happy birthday Aliessa.
I've tried ur recepie on kek lapis limau purut tu. sedap sungguh!
Thanks 4 sharing. btw, my fren siap order lagi kek tu ha ha..might consider into bakery bisnez nih..

Eramli said...

tq Zarin, tp kali ni baking disater...tgh bakar tetiba blackout. Bottom kek tak naik, I rasa my oven tak sesuai utk bakar sponge kek..

Sedapkan kek lapis limau purut tu.. BTW U pakai oven apa ya? am thingking of buying a better one.

aduskirana said...

siapakah yg bernama aliessa ni? bertuah sungguh...

Eramli said...

Anak buah aku yg kat Damansara tu...