Tuesday, February 10, 2009

Nasi Hujan Panas

Semalam cuti Thaipusam kami melengkau kat rumah jerr.. plan asalnya nak gi buat survey jalan ke office.. tapi aku bengkek jerr bila 'driver' bangun lambat. Paginya bibik pergi jogging ngan Nu'aim..so aku suruh beli nasik lemak untuk breakfast terus.. Diaorang plan a day before, tetiba Baby bangun awal...so terpaksalah diaorang bawak dia sekali..

Baby ni kalau part nak ikut memang cepat...tapi kalau time nak balik mesti banyak hal punya.. aku memang paham sangat.. seperti biasa time balik kaki lenguhlah...lutut sakitlah... What do you expect??? Anak aku yang sorang ni memang manja sikit...

Ok... time tengahari rasa macam malas nak masak plak.. so pk punya nak masak something simple..so aku masaklah gulai ayam ngan sambal sotong..lepas tu teringat nasi hujan panas..boleh jugak layan ni.. kerja pun tak ada rumit sangat.



Dah abis masak..aku pun nak relaks sekejap..tetiba dapat call ada orang nak datang plak.. adus..aku masak utk sekali makan jerr... so terpaksalah masak lagi..

Malamnya bengkek aku belum abis lagi ngan hubby..lepas maghrib dia kata nak pergi Massage, aku buat bodoh jerr... dalam pukul 8.45 kakak aku call cakap hubby accident...macam nak luruh jantung aku di buatnya..Rupanya kereta dia..pembetulan kereta AKU (walaupun aku tak bayar tapi nama aku.. so kereta akulah kan???) di langgar dari belakang..so aku bila dia sampai rumah aku konon2nya nak buat cool..tapi bila nak bukak pintu...sliding pulak stuck.. terpaksalah aku sentap..hee..hee.. abis aku nyer cool. Kereta aku kena sandwich kat tengah2..so abis depan belakang kena. Hari ini kitaorang tak masuk office..lepas breakfast kitaorang ke Balai Polis Kajang lepas tu pergi isi form ke Insurance Office.. sampai rumah balik pukul 3.30 petang.

Hari ini petang saja aku sepatutnya ada 3 meeting... hopefully everything goes fine, coz pagi tu aku dah call office utk arrange apa yang patut. Tapi yang pasti mesti ada orang bengkek ngan aku... Aku peduli HAPA...keh..keh..

2 comments:

zarin said...

hi!salam perkenalan
Terjumpa n tersinggah @ ur palce while blog hopping tadi
Tersuka pulak..so boleh tak I nak link kan urs ni ke my blog?
please please thank you..

Eramli said...

salam perkenalan dari saya juga Zarin..