Monday, February 2, 2009

One Utama

Semalam kami pergi One Utama..Rasanya mungkin ini 2nd time aku ke sana.. tapi yang 1st time pergi aku takleh recall masa zaman bila...mungkin zaman ais dulu kot... Tujuan ke sana coz ada birthday celebration anak2 bowling coach hubby di restoran COCA.

Menu kat sini ialah steamboat, tapi aku memang nak puji makanan dia...walaupun nampak macam simple tapi semuanya fresh and yang paling aku suka ialah sup tom yam..best..

Kali ni bawak Baby ngan Abang jerr... kakak aku tak bagi ikut sebab hari sabtu dia dah keluar tengok wayang ngan member2 lepas tu siap merende' kat Sunway lagi..Kakak ngan geng2 dia selalu jugak keluar bersantai ramai2( Since they are only twelve, so parent akan ikut sekali). Bila dah outing they will end up ngan slumber party kat umah aku. Aku tak kisah as long as aku tau apa diaorang buat and keluar ngan parent sapa. Weekdays memang untuk study...alamak aku dah termelalut..

Ok balik pada cerita One Utama... kitaorang saja pergi awal sket sebab present belum beli lagi.. so jalan2 jumpa Jusco yang jual barang2 makanan, pelik gak takda tangga..so tanya budak kat situ rupa2nya department lain kat other end... so kitaorang pun berjalan ke sana...masa naik escalator aku ter'pandang' kasut/sandal yang cantik2...so cakap ngan hubby sebelum balik nak datang sini lg (apa lagi nak beli kasut lerrr)...So bila dah beli hadiah pergi tempat wrapping servis kat sebelah counter utk renew Jusco Card. Aku ter'pandang' plak sorang mamat ni...aku rasa macam kenal..cakap ngan hubby..dia tak kenal....oklah..

So turun escalator balik..tup2 aku menjerit dan orang yang nampak aku pun jerit jugak...kah...kahh...kahh... tak peduli kat orang sekeliling...ter'jumpa' kawan masa kat USM dulu... lama betul tak jumpa... dari zaman aku kurus cekeding sampai zaman aku heavy weight...miss betullah ngan zaman 'kegemilangan' dulu... Nanti aku rasa macam nak blog pasal zaman dok kampus dulu... oh... seronoknya... (cam Baby selalu cakap)



Takleh cerita panjang ngan kawan tu coz kitaorang dah lambat...tapi rupanya ada lagi yang lambat.. jemputannya takderlah ramai sangat cuma geng2 bowling hubby jerr... Makanan memang tak habis nak makan.. lama jugak kat situ...nasiblah tauke restoran tu kawan diaorang kalau tak dah lama kena halau.. dahlah duduk borak punya lama... majlis tak start2 jugak..


Aku tunjuk mangkuk Tom Yam yang takder isi...sebab isi dia dah masuk dalam perut..lupa nak snap..

Habis majlis budak2 nak main inflatable dulu...so sementara budak dok main.. mak apa lagi...tadikan dah cop kasut...buatlah lawatan sekali lagi...

No comments: