Saturday, January 31, 2009

Misterious

Cuti CNY ari tu aku n family balik Kemaman...Anak2 kalau balik kampung memang suka tak kira balik Kelantan @ pun balik Trganu. Aku pun suka jugak balik Kemaman coz selalunya kalau balik sana takyah masuk dapur, Mak mertua memang kerja dia asyik masak jer.. jadi orang lain tu sekadar tolong sikit2 jerr nanti dia rimas kalau banyak tangan... I suka U...Tapi balik kali ni mak mertua tak masak coz dia dah uzur jalan pun pakai tongkat kaki 4.

Jadi kerja2 dapur dah di ambik alih oleh kakak ipar (anak pompuan tunggal)..jadi kali ni kenalah masak jugak..takper, itu memang kerja kita pun..tapi yang aku nak citer bukan pasal hal masak2 ni..tapi cerita lain... Kalau kitaorang balik aku rasa nyamuk2 kat kampung mesti tepuk tangan...masakan tak..ubat nyamuk 3 lingkar sekeliling pun kitaorang kena serang jugak...Yang jadi mangsa selalunya aku ngan anak2.. mungkin darah kitaorang ni jenis kegemaran nyamuk kot...Hari pertama mata Baby bengkak sebelah, hari kedua jadi bibir Angelina Jolie..masa balik sebelum ni Abang yang jadi gitu..satu lagi kakak bila balik ke KL semula dia akan gatal2 di lipatan lengan and next day akan jadi few red patches kay lengan yang sama.. aku perasan ini dah kali kedua...Jadi aku memang misteri betul hal2 gatal2 ni...Lagipun masa baru2 kawin dulu aku pun kena jugak gatal2 yang misteri ni...

Kakak ipar aku citer masa orang datang berubat mak mentua ada 3 'ekor' makhluk misteri kat atas alang rumah.. sekor badan berbulu dan dua yang berjubah putih...apa lg malam mula2 tu macam suspen jugak bila nak gi bilik air tengah2 malam.. tapi surprisingly bila malam tak takut pun..Itulah kuasa tuhan...

Masa balik melalui Cherating, suasana dan angin macam best sangat... so janji ngan budak2 nak gi picnic..tapi bila tiba kat kampung cuaca tak berapa elok...angin kuat and hujan...so petang Isnin dalam pukul 5 petang bawak jugak budak ke Telok Kalong..kebetulan nak bawak mak mentua tanam badan kat pantai...



3 comments:

megat said...

best mandi laut ni

IKHWANI said...

bestnyoooo mmaing air!

hmmmmm..kejadian misteri memae sokmo ado, macae ssekuk, kejap ado, kejap ilae..tok ttuo sakit sebab tu ko?

Eramli said...

setakat main kat tepi2 ok...kalau nak mandi memang takut, ombak besar..

OO, tok ttua era tu memang dah lama tak sihat..tapi ini kes ccapur jugok ni..