Tuesday, May 12, 2009

Carrot Cake

Untuk entry yang kedua pada hari yang sama ni ialah carrot cake. Oleh kerana sekarang ni waktu lunch break dan lepas ni aku nak kena keluar gi meeting, so aku akan sambung balik ngan resepinya di rumah nanti.

Jadi untuk sementara ni aku tempek gambar keknya dulu... sodap.. crunchy..


Resepi ni aku dapat dari alaf21
180g castor sugar
3 biji telur gred A
200g srf ayak dgn 1/4 camt soda
1 camt vanila
50g badam/walnut cincang (aku pakai almod flakes lps tu ramas and lebih dr 50g)
250g parutan carrot
100g melted butter

Cara2:-

Pukul telur + gula hingga gebu. Kaup balikkn bahan ayak, masukkn vanila, walnat and carrot (aku squeez keluarkn air dulu... walaupun dlm resepi tak cakap). Kacau sebati dan kemudian masukkn mentega cair.Maukkn dlm tin yang telah di gris dan alas dengan kertas kalis minyak. Bakar pd suhu 180'C for 40-45 mins (pre-heated 10 mins).

Sebelum ni aku pernah try resepi lain tapi yang ni best lagi coz ada walnat tu.. bila masak dia crunchy..very sedap. Ingatkan anak2 tak suka, tapi kek tu tak sampai petang.

No comments: