Tuesday, April 7, 2009

Rajinkah Aku???

Aku nak jawab terus memang aku tak rajin...tapi tak nak mengaku aku ni malas. Sebagai contohnya, bila orang sibuk dok nak jaga kesihatan aku pun tumpang sibuk sama. Namun kalau aku sendiri yang nak start macam payah sikit. Minggu lepas aku beli DVD exercise, balik rumah terus try..anak2 pun ikut melompat sama..tapi setakat ni baru dua kali itupun sampai takat warm up jerr...

Satu lagi bila aku tengok orang selalu update blog, aku macam.."wah..rajin nyer diaorang ni". Aku plak time rajin macam takder idea nak tulis.. aku dah malas nak cerita pasal keBZian aku kat office coz I'm sure everybody is (tapi kadang2 aku nak gi toilet pun x sempat). Jadi untuk kali ni aku memang melalut jerr..

Buat kerja rumah..semua bibik dah buat, jadi part yang aku paling suka ialah menyepahkan dapur..tapi tak jugak, coz sambil2 masak sambil tu boleh cuci...nanti kang aku rimas plak tengok bersepah.

Cakap pasal rimas dan takleh tengok ni.. aku ni kadang2 bila aku rimas ngan satu2 benda tu aku akan jadi obses utk 'un rimas'kan dia. Yang kelakarnya kerusi my colleague kat office macam dah tak berapa sedap nak duduk..dia punya tempat sandar tu terlalu ke belakang and ada koyak sikit.. aku dah cakap ngan dia aku sakit mata tengok dia punya kerusi..Nak tulis ni pun aku macam nak tergelak.. Tadi aku paksa jugak dia cari kerusi lain utk tukar. Esok kalau dia tak tukar jugak aku sendiri akan cari kerusi baru utk. dia

Satu lagi bila aku melawat blog orang, orang bercakap pasal politiklah, keadaan ekonomilah.. aku tak pandai nak komen hal2 macam ni coz aku tak rajin nak baca hal2 sebegini..jadi oleh kerana kita tak tau jadi baik kita diam.

Untuk merajinkan aku berblog aku nak list apa yang aku nak cerita.
1. Buku2 yang aku baca
2. Barang2 koleksi
3. Beruang2 anak aku.

Setakat ni aku terpikir pasal 3 benda ni jerr.. Nanti aku snap gambar dulu baru boleh bercerita. Satu lagi yang aku tak rajin ialah nak belajar macamana nak cantikkan blog aku ni..nak link ataupun nak tag tu tak pandai lagi.. Blog ni pun kena ucapkan terima kasih kat kawan aku OO sebab ajar aku. Ok, got to go, nak ambik anak dari kelas tuition...

4 comments:

maya amir said...

hahah..samelaa saya.. pun jenis tak tau nak karang ape dlm blog..in the end, letak gmbr jeklaaa..kekeeke

IKHWANI said...

hehehehehe....memang pun! ada benda yang kita sangat rimas tengok, kito pulok hok sibok2 nok bekki!!

buat photoblog pun okay! buat review buku pong buleh!

zarin said...

lagi satu, buatla koleksi resepi
boleh i ikut..muaha ha..
hari tu dah cuba pulut lepa..sedap la...

Eramli said...

fauzi-maya, bagus idea tu..

OO,kalu bekki lagi molek tak apo..hee.hhe takut jadi lagi serabut jah..

Zarin,bila rajin nanti I letak ya..